1+(91) 458 654 528 mail@example.com 1010 Avenue, NY, USA

آیا سئو و نتایج آن قابل پیش بینی کردن است ؟

اخبار بروزرسانی ها و تغییرات الگوریتم گوگل به طور متناوب از طریق وبلاگ رسمی گوگل منتشر میشه پس گوگل همیشه درحال تغییر و بروز کردن الگوریتم هاست. اما سوال اینجاست که آیا با وجود این بروزرسانی ها و تغییراتی که در آینده انجام میشه، نتایج سئو قابل پیش بینی یا نه؟ اگر فردی بتونه این الگوریتم را کرک کنه، میتونه نتایجی که برای جستوجوی یک عبارت کلیدی نمایش داده میشه رو پیش بینی کنه؟
الگوریتم های رتبه بندی گوگل موارد بسیاری را برای رتبه بندی وب سایت ها در نظر می گیرن که در این پست قصد داریم به مهمترینشون شااره کنیم.

تفسیر عبارت جستجو شده

در مرحله اول موتور جستجوگر کلمه کلیدی را تفسیر می کنه. هدف کاربر از جستجوی این عبارت چیست؟کاربر به دنبال چه موضوعی می گردد ؟این ها سوالاتی هست که با سرچ یک عبارت کلیدی توسط کاربر برای موتورجستجوگر ایجاد میشه.

کیفیت و عمق محتوا

موتور جستجوگر با بررسی صفحات وب سایت ها میزان مرتبط بودن محتوای این صفحات را با کلمه سرچ شده توسط کاربر تعیین میکنه.

تجربه کاربری صفحات (UX)

آیا یافتن اطلاعات مورد نیاز کاربر در این صفحات راحته ؟ کاربر میتونه بدون صرف زمان خیلی زیادی به مطالبی که نیاز داره دست پیدا کنه ؟

تجربه – اعتبار – قابلیت اطمینان (E-A-T)

موتور جستجوگر با توجه بهپارامترهای خود تشخیص میده که آیا صفحه مورد نظر از نظر محتوا دارای عتبار هست یا خیر. واکنش کاربر های این صفحات چی بوده و آیا این صفحه در زمینه موضوع جستجو شده صفحه ای با محتوای تخصصی حساب میشه یا نه.سوال اصلی در این مورد اینه که آیا میشه به اطلاعات موجود در صفحات این دامنه اعتماد کرد ؟

مطالعه
به روزرسانی هسته الگوریتم در تاریخ 24 سپتامبر 2019

 

با توجه به موارد بالا موتور جسجتوگر نتایج مورد نیاز کاربر را به ترتیب رتبه بندی میکنه و با پایش مداوم این صفحات رتبه بندی آن ها را تغییر میده. متخصصان سئو باید با بررسی چندین منبع مختلف و جمع آوری داده ها از این منابع استراتژی مناسبی را برای هر وب سایت در نظر بگیرن. پس ما تغییرات جدید راو میبینیم و با توجه به تجربیات گذشته خودمون در مورد رتبه بندی صفحات و تجمیع این موارد برای بهبود رتبه یک سایت تلاش می کنیم.

امتیاز این مقاله
امتیاز کاربران به یان مقاله
چه امتیازی به این مقاله می دهید ؟