چگونه محصولات و خدمات خود را در اینستاگرام ارائه نمائیم؟چگونه تبلیغ کنیم؟

تبلیغات و مدیریت شبکه‌های اجتماعی

اگر تبلیغات و مدیریت شبکه‌های اجتماعی و  روابط عمومی و گسترش کسب وکار و بازار هدف برندهای بزرگ را زیر نظر بگیرید یک موضوع مهم را در خواهید یافت. با زیر نظر گرفتن این برندها متوجه می‌شوید تمامی آنها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی حضور دارند و برای تبلیغات و مدیریت شبکه‌های اجتماعی خود دارای استراتژی های بسیار برنامه ریزی شده هستند.

با گسترش تکنولوژی و با آشنایی بیشتر مردم سراسر دنیا با توانایی ها و اهمیت حضور در شبکه‌های اجتماعی بسیاری از کسب و کارهای کوچک و بزرگ روزانه به دنبال شروع حضور و یا تقویت و گسترش کسب و کار خود با تبلیغات هدفمند در شبکه‌های اجتماعی هستند.

بازاریابی دیجیتال و تبلیغات چیست؟

بازاریابی دیجیتال شامل بخش‌های متنوع و پویایی است که در همکاری با یکدیگر باعث افزایش علاقه‌ی مخاطب به برند، تولید محتوا برای جذب مخاطب بیشتر و در نهایت افزایش فروش کسب ‌وکار خواهند شد. در این میان وظیفه‌ی اصلی مدیران بازاریابی در شرکت‌ها، درک روند و فرآیندهای هر یک از این اجزاء و چگونگی دریافت بهترین نتیجه از هر یک از آنها است.

نقش شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی یا به بیان بهتر رسانه‌های اجتماعی امروز به بخشی حیاتی از بازاریابی دیجیتال تبدیل شده‌اند. این ابزارها مزایای زیادی برای جذب مخاطب دارند و البته مانند تمام اجزاء دیگر این ترکیب، نیاز به دقت و مدیریت حرفه‌ای دارند. دلیل اهمیت این شبکه‌ها در قدم اول، فعالیت بالای مخاطبان بالقوه‌ی همه‌ی کسب‌وکارها در آنها است. در نتیجه آنها تمایل دارند تا محتوای منتشر شده توسط برندها را نیز مطالعه کنند و بیش از محتوای تبلیغاتی به آن اهمیت می‌دهند.

وقتی سخن از شبکه‌های اجتماعی می‌کنیم اولین بحثی که به ذهن تمامی افراد میرسد تولید محتواست. اکثر افرادی که در شبکه‌های اجتمکاعی حضور دارند چه صاحب یک کسب و.کار در این فضا باشند و چه یک مخاطب عادی، همه بر این باورند که حضور آنها در این فضا و شناخته شدنشان نیازمنده تولید محتوا می‌باشد

چگونه در شبکه‌های اجتماعی مخاطبان را به کسب و کارمان جذب نمائیم؟

تولید محتوا چیست؟

به کلیه فعالیت‌هایی که در زمینه تولید فیلم و یا تصویر و یا متن و یا فایل صوتی برای معرفی و به اشتراک گذاری بخشی از زندگی و یا کسب و کار با مخاطب صورت میگیرد را تولید محتوا مینامند. حال این امر به دو بخش تقسیم می‌شود. بخش اول و بخش عمده کسانی هستند که به صورت تجربی و یا بدون هیچ علمی اقدام به تولید این محتوا میکنند و بخش دوم کسانی هستند که به صورت تخصصی و هدفمند برای گسترش بازار هدف مشتریان خود و یا جذب مخاطبان بیشتر با توجه به شناخت رفتار مخاطبان خود در هر شبکه اجتماعی برای تولید محتوا فعالیت میکنند.

مسلما با کمی بررسی درخواهید یافت رهبران شبکه های اجتماعی و کسانی که طیف گسترده ای از مخاطبان را به برند خود و یا زندگی شخصی خود جذب کرده‌اند به صورت تخصصی و ویژه در حال تولید محتوا هستند.

آموزش فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

شما به‌عنوان یک کاربر یا مدیر امروزی قطعا با شبکه‌های اجتماعی مختلف اعم از اینستاگرام و توییتر آشنایی دارید. اما آیا در مورد چگونگی استفاده از این شبکه‌ها و خاصیت رسانه‌ای آنها در رشد کسب ‌وکار نیز اطلاعات دارید؟ آشنایی با مدیریت این رسانه‌ها و انتخاب هوشمندانه‌ی کانال‌ها برای بازاریابی شرکت، قدمی مثبت در گسترش کسب‌وکار، افزایش مخاطبان و نرخ تبدیل آنها به مشتری است.

تبلیغات و مدیریت شبکه‌های اجتماعی
توییتر
توییتر
برای افرادی که به این حوزه تسلط ندارند درک سئو دشوار است. بسیاری تصور میکنند که تکنیک هایی وجود دارد که با استفاده از آنها میتوان در مدتی کوتاه نتایجی جذاب بدست آورد. در حالیکه این تفکر از اساس اشتباه است. برای موفقیت در سئو نیازمند صبر و تلاش بسیار هستید.اگر دانش و تجربه کافی در این حوزه نداشته باشید به سختی میتوانید عملکرد متخصص سئو را در بازه های زمانی کوتاه برآورد کنید.
پینترست
پینترست
برای افرادی که به این حوزه تسلط ندارند درک سئو دشوار است. بسیاری تصور میکنند که تکنیک هایی وجود دارد که با استفاده از آنها میتوان در مدتی کوتاه نتایجی جذاب بدست آورد. در حالیکه این تفکر از اساس اشتباه است. برای موفقیت در سئو نیازمند صبر و تلاش بسیار هستید.اگر دانش و تجربه کافی در این حوزه نداشته باشید به سختی میتوانید عملکرد متخصص سئو را در بازه های زمانی کوتاه برآورد کنید.
اینستاگرام
اینستاگرام
با توجه به رقابت بالا در فضای اینترنت معمولا کسب جایگاه در عبارات کلیدی ارزشمند کار دشواری است. در نتیجه نرخ خدمات سئو هر روز بیشتر از گذشته میشود.در بسیاری از پروژه ها نمیتوان تخمین درستی از میزان موفقیت سایت داشت در نتیجه شما این هزینه را همراه با ریسک بالا می پردازید زیرا ممکن است فعالیت های این شخص یا شرکت نتایج مورد نظر شما را به همراه نداشته باشد.
یوتیوب
یوتیوب
با توجه به رقابت بالا در فضای اینترنت معمولا کسب جایگاه در عبارات کلیدی ارزشمند کار دشواری است. در نتیجه نرخ خدمات سئو هر روز بیشتر از گذشته میشود.در بسیاری از پروژه ها نمیتوان تخمین درستی از میزان موفقیت سایت داشت در نتیجه شما این هزینه را همراه با ریسک بالا می پردازید زیرا ممکن است فعالیت های این شخص یا شرکت نتایج مورد نظر شما را به همراه نداشته باشد.
فیسبوک
فیسبوک
افراد و شرکت های بسیاری در این حوزه فعالیت میکنند که بررسی عملکرد میزان تخصص آنها برای شما دشوار است. ممکن است در جلسات اولیه اصطلاحات و عباراتی به کار گرفته شود که برای شما آشنا نیست.اگر دانش کافی در این حوزه نداشته باشید نمیتوانید فرد مناسب را انتخاب کنید و در نتیجه زمان و هزینه زیادی را صرف خواهید کرد که ممکن است هرگز به موفقیت ختم نشود.
لینکدین
لینکدین
افراد و شرکت های بسیاری در این حوزه فعالیت میکنند که بررسی عملکرد میزان تخصص آنها برای شما دشوار است. ممکن است در جلسات اولیه اصطلاحات و عباراتی به کار گرفته شود که برای شما آشنا نیست.اگر دانش کافی در این حوزه نداشته باشید نمیتوانید فرد مناسب را انتخاب کنید و در نتیجه زمان و هزینه زیادی را صرف خواهید کرد که ممکن است هرگز به موفقیت ختم نشود.
راهکاری برای تبلیغات موثر در اینستاگرام

مدیریت و تبلیغات شبکه‌های اجتماعی چیست؟

وقتی صحبت از مدیریت میکنیم منظورمان دقیقا برنامه ریزی و داشتن یک استراتژی تبلیغاتی و هدفمند برای توسعه و رشد روزمره در یک فضای کاملا رقابتی هستیم. در جایگاهی که رقبای شما در کسب و کارهای مختلف با برنامه ریزی های بسیار دقیق برای تبلیغات و حضور مستمر در صدر جذاب ترین صفحه‌ها در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام هستند شما بدون برنامه ریزی و مدیریت کافی هیچ جایگاهی نخواهید داشت و راهی برای شما جز اینکه به صورت تخصصی وارد این عرصه بشوید نخواهد ماند.

به طور خلاصه مدیریت شبکه‌های اجتماعی را برای شما شرح میدهیم. در اینجا برای فهم ساده‌تر این قضیه تمامی مثالها را به روی شبکه اجتماعی اینستاگرام می‌زنیم. فرض کنید شما با یک کسب کار ساده و کوچک وارد شبکه اجتماعی اینستاگرام شده اید و قصد دارید تا در این شبکه کالا و یا خدمات خود را به فروش برسانید. دراولین گام شما نیاز به معرفی دارید.

سئو رایگان وب سایت

اهمیت معرفی برند در شبکه‌های اجتماعی

یکی از هیجان‌انگیزترین لحظات برای پایه‌گذاران یک کسب و کار، انتخاب نام شرکت است. این لحظه به قدری جذاب است که معمولاً در هنگام یافتن نام مناسب، حس یک کشف غیر منتظره به فرد دست می‌دهد. در مرحله بعد، سعی می‌شود تا اقداماتی در جهت محافظت از این نام صورت گیرد. در شبکه‌های اجتماعی نیز شرایط مشابه با حالت بالا خواهد بود. مسئله مهم در فضای مجازی این است که باید در سریع‌ترین زمان ممکن نام مد نظر خود را در تمام شبکه‌ها از قبیل اینستاگرام، توییتر، یوتیوب و غیره ثبت کنید. این موضوع در مورد ثبت اینترنتی برندهای شخصی نیز صادق است. ثبات یک برند باعث می‌شود تا طرفداران، آن را به راحتی پیدا کرده و با آن ارتباط برقرار کنند. در بسیاری از موارد، صاحبان کسب و کارهای شخصی یا شرکتی به دلیل کوتاهی در ثبت برند مد نظر خود، مجبور به خریدن یک حساب کاربری بخصوص شده‌اند.

2- برای پروژه های بزرگ و پیچیده نیازمند تولید محتوا و انجام فعالیت های بسیاری هستیم در نتیجه سپردن آن به یک نفر یا شرکت ناممکن است. در این شرایط شما باید یک تیم داخلی تشکیل داده و به خوبی آنها را آموزش دهید. در کنار فعالیت این افراد از مشاوره حرفه ای یک متخصص نیز بهره مند شوید.
1- برای پروژه های کوچک و کم رقابت همکاری با متخصصین حرفه ای دشوار است زیرا هزینه بالایی برای ارائه خدمات دریافت میکنند. آموزش بهینه سازی سایت و انجام آن توسط شما یا یکی از کارمندان راه حل مناسبی برای این دست شرکت ها خواهد بود.
حرفه‌ای جلوه کنید

هویت بصری یک برند در شبکه‌های اجتماعی چیست؟

به مجموعه عواملی که برای اصول زیبا شناسی نام برده شد هویت بصری می‌گویند.برند شما می بایست همانند فرزندتان و یا شخصیت خودتان باشد. همانگونه که شما به میزان زیبایی ظاهرتان و داشتن یک پرستیژ اجتماعی اهمیت می‌دهید می‌بایست برای ظاهر برند خود در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی پوشش مناسب انتخاب نمایید تا در ذهن مخاطبانتان زیبا و منظم و با پرستیژ جلوه نمایید. نحوه به تصویر کشیدن یک برند در اینستاگرام، به کاربران نشان می‌دهد که یک شرکت تا چه حد برند خود و ذهنیت دیگران را جدی گرفته است. در اینستاگرام باید با توجه به محتوای ارائه شده (عکس یا ویدیو)، از یک نوع طرح و ویرایش ثابت استفاده کرد. می‌توان یک سبک و قالب بخصوص را انتخاب کرد و طراحی‌های دیگر را طبق آن انجام داد. به علاوه، برای جذب کاربران در توییتر، باید از هشتگ‌های مرتبط با برند استفاده شود.

در تولید محتوا و محصول با کیفیت ثابت قدم باشید

ثبات کلید موفقیت در هر کسب و کاری است. فرض کنید که چندین بار به یک رستوران می‌روید و هر دفعه، چیزی که از منو سفارش می‌دهید را ندارند. در مثال دیگر، تصور کنید که به فروشگاه مورد علاقه خود رفته‌اید و لباسی که از پیش انتخاب کرده‌اید، در فروشگاه یا حتی انبار موجود نیست. این موارد بسیار آزاردهنده و خسته‌کننده هستند. در شبکه‌های مجازی، اگر تولید محتوا و ارسال پست‌های مرتبط با برند به طور مداوم صورت نگیرد، کاربران و طرفداران دلیلی برای بازدید از صفحه مجازی آن برند را نخواهند داشت.

عدم ثبات در تولید محتوا باعث می‌شود تا آن‌ها هیچ‌گاه متوجه نشود که آیا محتوای جدیدی در دسترس‌شان خواهد بود یا کار ارسال پست متوقف شده است. باید توجه داشت که نیازی به تولید محتوای اورجینال در تمام موارد نیست بلکه می‌توان مطالب دیگران را با ذکر منبع مورد استفاده قرار داد. نکته مهم، داشتن یک برنامه ثابت برای تولید محتوا و ارسال پست است.

سئو را رایگان بیاموزید

آخرین مقالات آموزش سئو