چگونه سئو بسیار قوی داشته باشیم؟راهکارهای ورود به صفحه اول گوگل

مشاوره رایگان سئو

یکی از خدماتی که ما در شرکت ویکس وب به مخاطبان و مشتریان خود ارائه میدهیم مشاوره رایگان سئو سایت می‌باشد. همانطور که در مطالب قبلی خواندید سئو و بهینه سازی وب سایت هر چند که مراحل ابتدایی آن شاید به دست افراد معمولی قابل انجام باشد اما اگر قصد موفقیت و کسب جایگاه خوب و مطلو.ب در موتورهای جست و جوگر را داشته باشید می‌بایتس حتما این کار را به دست متخصصین سئو بسپارید و یا با یک تیم کاملا حرفه مشورت نمائید. سئو  مجموعه ای از فعالیت های علمی و تجربی می‌باشد که اگر شخصی که فرآیند بهینه سازی را بر عهده دارد از آن‌ها اطلاع کافی نداشته باشد و یا کم تجربه باشد خسارت‌های جبران ناپذیری به وب سایت وارد می‌کند.

گاهی ا.قات یک متخصص سئو برای برطرف کردن ایرادهای یک وب سایت چندین روز وقت صرف پیدا کردن کدها و یا ایرادات تکنیکال میکند.عیب یابی و یا تعیین استراتژی در بهینه سازی یک وب سایت برای موتورهای جست و جوگر یک علم کاملا تخصصی بوده و نیاز به دانش بالایی دارد.

تحلیل سئو وب سایت

بیش از 100 تکنیک مختلف برای سئو سایت توسط کارشناسان سئو معرفی شده است. برخی از این تکنیک ها مفید، برخی بدون فایده و برخی مضر هستند.

در این مقاله نحوه آنالیز و تحلیل سایت را با هدف ارائه راهکار های اصولی و تایید شده سئو بررسی خواهیم کرد.

الگوریتم های گوگل روز به روز پیچیده تر شده و تشخیص نحوه عملکرد آنها دشوارتر میشود. حتی سئو کاران حرفه ای هم گاهی ممکن است در تشخیص عملکرد یک الگوریتم دچار مشکل شوند. مثلا همه سئو کاران در همه جای دنیا پیگیری کپی بودن متن را جزئی از الگوریتم گوگل پاندا میدانستند. درحالیکه گوگل اخیرا اعلام کرده است که یک الگوریتم مجزا برای بررسی متن های کپی و شبه کپی دارد.

راز موفقیت در سئو

همگام با تکامل الگوریتم‌های گوگل باشید

نکته ای که همه سئو کاران و کارشناسان گوگل در زمینه سئو روی آن توافق دارند. این است که الگوریتم های گوگل به سمتی حرکت می کنند. که بیشترین ارتباط میان واژه جستجو شده و سایت های به نمایش درآمده در نتایج جستجو وجود داشته باشد.

بنابراین در اختیار داشتن ابزاری که به ما کمک کند که بتوانیم سایت خود را از دید گوگل بررسی کنیم میتواند قدم بزرگی در زمینه سئو سایت به حساب بیاید.

در طول سال بیشتر از 680 بار الگوریتم‌های گوگل در حال تغییر می‌باشند. این یعنی روزانه تقریبا 2 بار الگوریتم ها در حال تغییر است. متخصصین سئو باید دائما در حال بروزرسانی اطلاعات خود باشند. در غیر این صورت در کمتر از یکروز علم بهینه سازی آنها منقضی شده. در نتیجه بعد از گذشت یک یا چند ماه شاهد آن هستیم سایت هایی که در دست متخصصینی بوده که دانش کافی و بروز با پیشرفت علم بهینه سازی نداشته اند دچار مشکلات اساسی شده و از دور رقابت در موتورهای جست و جوگر حذف می‌شوند.

انواع سئو وب سایت

  • سئو داخلی
  • سئو خارجی
  • سئو کلاه سفید
  • سئو کلاه سیاه
  • سئو کلاه خاکستری
3
موفقیت در سئو زمان بر است
موفقیت در سئو زمان بر است
برای افرادی که به این حوزه تسلط ندارند درک سئو دشوار است. بسیاری تصور میکنند که تکنیک هایی وجود دارد که با استفاده از آنها میتوان در مدتی کوتاه نتایجی جذاب بدست آورد. در حالیکه این تفکر از اساس اشتباه است. برای موفقیت در سئو نیازمند صبر و تلاش بسیار هستید.اگر دانش و تجربه کافی در این حوزه نداشته باشید به سختی میتوانید عملکرد متخصص سئو را در بازه های زمانی کوتاه برآورد کنید.
سئو سایت ارزان نیست
سئو سایت ارزان نیست
با توجه به رقابت بالا در فضای اینترنت معمولا کسب جایگاه در عبارات کلیدی ارزشمند کار دشواری است. در نتیجه نرخ خدمات سئو هر روز بیشتر از گذشته میشود.در بسیاری از پروژه ها نمیتوان تخمین درستی از میزان موفقیت سایت داشت در نتیجه شما این هزینه را همراه با ریسک بالا می پردازید زیرا ممکن است فعالیت های این شخص یا شرکت نتایج مورد نظر شما را به همراه نداشته باشد.
انتخاب متخصص سئو ساده نیست
انتخاب متخصص سئو ساده نیست
افراد و شرکت های بسیاری در این حوزه فعالیت میکنند که بررسی عملکرد میزان تخصص آنها برای شما دشوار است. ممکن است در جلسات اولیه اصطلاحات و عباراتی به کار گرفته شود که برای شما آشنا نیست.اگر دانش کافی در این حوزه نداشته باشید نمیتوانید فرد مناسب را انتخاب کنید و در نتیجه زمان و هزینه زیادی را صرف خواهید کرد که ممکن است هرگز به موفقیت ختم نشود.
تکنیک‌های مختلف در سئو

انواع سئو و استراتژی‌های مختلف در بهینه سازی

وقتی حرف از تخصص در بهینه سازی وب سایتن و سئو به میان باشد کسی را کتخصص در این امور میدانیم که نه تنها درک کامل به انواع روش های سئو داشته باشد بلکه توانایی تعیین استراتژی برای هر یک از موارد فوق را داشته باشد. انواع سئو را در ابتدا برای شما شرح می‌دهیم:

سئو داخلی سایت:

منظور از سئو داخلی رعایت پارامترهایی است که در ارائه محتوای سایت به موتورهای جستجو نقش دارند. این مورد به طور کلی به محتوا و طراحی سایت وابسته است. سئو داخلی سایت موجب نمایش صحیح سایت در نتایج جستجو و کسب رتبه در کلمات کلیدی مشخص با هر مطلب می گردد. سئو داخلی را میتوان با ویرایش محتوا و همینطور اعمال تغییرات در کدهای صفحه ارتقا داد.

اصلی‌ترین گام در سئو داخلی سایت چیدمان و استراتژی مناسب برای معرفی سایت به موتورهای جست و جو گر می‌باشد. به عبارت دیگر این موضوع را میتوان با یک مثال کاملا مشخص نمود.فرض کنید سایت شما همانند نوزادی در نظر گرفته شود.در این جا یکی از نقش های گوگل همانند سازمان ثبت احوال خواهد بود و متخصص سئو به منزله پدر نوزاد در نظر گرفته می‌شود. مهمترین مسئله در این مثال نحوه مناسب معرفی نوزاد به سازمان ثبت احوال است. بعد از آن متخصص سئو می‌بایست برای بزرگ تر شدن و بهبود رشد این وب سایت برنامه ریزی کاملا تخصصی نماید.

سئو درونی سایت اشاره به مجموعه‌ای از موارد مهم و تاثیر‌گذار در رتبه بندی سایت نزد موتورهای جستجو دارد که معمولا توسط مدیر سایت قابل تنظیم و تصمیم‌گیری است. البته تمام این فرآیند‌ها صرفا جهت رتبه گرفتن نیست بلکه در انجام یک بازاریابی اینترنتی موفق نیز نقش دارد. بنابراین وب‌سایت شما هم برای موتورهای جستجو و هم کاربران باید بهینه سازی شود. مواردی که بررسی خواهیم کرد شامل :

  • تگ عنوان Title Tags
  • تگ توضیحات متا Meta Descriptions
  • محتوا و کلمات کلیدی
  • تگ هدینگ Header tags
  • بهینه‌سازی تصاویر در سئو داخلی
  • استفاده از دکمه‌های اشتراک‌ گذاری
  • قابلیت نمایش در تلفن همراه
  • سرعت بارگذاری سایت
  • آدرس های دوست داشتنی (SEO-Friendly URL
سئو رایگان وب سایت
seo-search-symbol

فرآیند سئو ارزان سایت

متخصصین حرفه ای سئو عموما در مراحل تدوین استراتژی اصول سئو در تولید محتوا و تصمیم گیری های مهم به شما کمک میکنند ولی فرآیند های اجرایی مانند تولید محتوا و لینک سازی باید توسط تیم دیگری در مجموعه شما انجام شود. اگر بخواهیم به یک جمع بندی کلی برسیم میتوان گفت:

2- برای پروژه های بزرگ و پیچیده نیازمند تولید محتوا و انجام فعالیت های بسیاری هستیم در نتیجه سپردن آن به یک نفر یا شرکت ناممکن است. در این شرایط شما باید یک تیم داخلی تشکیل داده و به خوبی آنها را آموزش دهید. در کنار فعالیت این افراد از مشاوره حرفه ای یک متخصص نیز بهره مند شوید.
1- برای پروژه های کوچک و کم رقابت همکاری با متخصصین حرفه ای دشوار است زیرا هزینه بالایی برای ارائه خدمات دریافت میکنند. آموزش بهینه سازی سایت و انجام آن توسط شما یا یکی از کارمندان راه حل مناسبی برای این دست شرکت ها خواهد بود.

سئو خارجی سایت:

سئو خارجی یا سئو بیرون صفحه به مجموعه عواملی از جمله بک لینک ها گفته می شود که موجب بهبود سئو و افزایش اعتبار سایت می شود. فعالیت در شبکه های اجتماعی و گرفتن لینک از بلاگ ها و سایت های معتبر از جمله فعالیت های سئو خارجی محسوب می شود.

همانطور که در بالا مطرح شد، سئو خارجی در بر گیرنده هر اقدامی برای بهینه سازی سایت است که خارج از صفحه هدفی که قرار است بالا بیاوریم، انجام می شود.

برای آموزش سئو خارجی، باید این سرفصل ها را پوشش داد:

لینک سازی و دریافت بک لینک

دریافت لینک به صفحه و سایت مورد نظر، شاید مهم ترین، پیچیده ترین و موثر ترین روش برای بالا آوردن آن سایت در نتایج گوگل است. لینک، همواره مهم ترین فاکتور برای گوگل برای رتبه دهی به سایت ها می باشد.

کیفیت لینک یعنی چه؟

لینک سازی اقدامی است که اکثر افرادی که در حوزه سئو فعالیت می کنند، از اهمیت آن آگاهند. اما آیا هر لینکی خوب است؟ در واقع بهتر است بگوییم آیا همه لینک ها در سئو خارجی سایت، تاثیر یکسانی می گذارند؟

پاسخ کوتاه: خیر !

لینک دارای فاکتور های مختلفی است که باید متخصصان سئو به آن توجه کنند. بعضی از آن ها را همه می دانند و بقیه تقریبا ناشناخته هستند.

لینک، مهم ترین فاکتور در سئو سایت و همچنین سئو خارجی است. هر لینک، یک رای از وبسایت مبدا به سایتی است که به آن لینک قرار داده شده. مانند رای و نظرات مردم به موضوعات ( که عواملی مثل تخصص فردی که نظر را می دهد و اعتبار او و … در تاثیر گذاری نظر او موثر هستند )، لینک ها هم باید ویژگی هایی داشته باشند تا مورد تایید گوگل قرار بگیرند.

اعتبار دامنه سایتی که لینک در آن قرار دارد

وبسایت های زیادی وجود دارند که شما می توانید از آن ها لینک دریافت کنید. بعضی از سایت ها به عنوان اسپم شناخته شده اند و لینک از آن ها ارزش بالایی ندارد. این سایت ها را می توانید در لیست سایت های اسپم استخراج کنید و آن ها را Disavow کنید تا خیالتان از بابت پنالتی شدن بر اثر لینک های بی کیفیت به تعداد بالا راحت باشد.

کیفیت محتوای صفحه ای که لینک در آن قرار می گیرد

کیفیت محتوای صفحه ای از سایت که در آن ینک قرار می گیرد، مهم ترین فاکتور موثر در کیفیت لینک است. اگر لینک در صفحه ای که تعداد بسیار زیاد و غیر معمولی لینک خارجی در آن قرار دارد، ساخته شود، مسلما آن لینک ارزشی به اندازه لینک هایی که به صورت Editorial و توسط نویسنده مقالات در صفحات سایت هایشان قرار می گیرند، موثر نخواهد بود. لینک بهتر است به صورت طبیعی و به تعداد مناسب در یک صفحه وجود داشته باشد.

ارتباط عنوان و موضوع صفحه با سایتی که به آن لینک شده

لینک هایی که در سایت های فروش بک لینک قرار می گیرند، هرگز بی اثر نیستند. اما به دلیل اینکه عنوان این بخش در ان ها معمولا رعایت نمی شود، خیلی هم موثر نخواهند بود. ارتباط موضوعی بین عنوان صفحه، متن لینک، صفحه هدف لینک و سایر لینک هایی که در آن صفحه قرار دارند و لینک هایی که در صفحات هدف قرار دارند در تعیین کیفیت لینک، مهم و حیاتی هستند.

تعداد، متن لینک و فالو یا نوفالو بودن

نوشته ای که با آن به سایت شما لینک داده می شود یا همان Anchor text لینک، برای گوگل بسیار اهمیت دارد. لینک هایی مثل “اینجا کلیک کنید”، “بیشتر بخوانید” و از این قبیل، قدرت لینک هایی که با کلمات کلیدی یا نام برند به سایت و صفحه هدف شما داده می شوند را ندارند.همچنین مهم است که لینک به صفحه اصلی سایت شما نباشد و به صفحه هدفی که برای کلمه کلیدی مورد نظر قرار داده اید، باشد. همچنین فالو یا نوفالو بودن لینک، در پاس دادن ارزش و PR به صفحه هدف موثرند. لینک های فالو ارزش بیشتری برای صفحه هدف خود دارند.

اهمیت تعداد لینک ها هم که بر کسی پوشیده نیست. اما باید توجه شود که لینک ها در صورت مصنوعی ساخته شدن، “تابلو” نباشند. ساخت 5000 لینک در مدت 10 دقیقه، باعث می شود که این لینک ها در کمتر از 2 روز توسط گوگل دیده شوند و اثر وحشتناکی بر روی سئو سایت از نظر سئو خارجی داشته باشند.

عوامل موثر در رشد سئو

شبکه های اجتماعی
مطالعه مقالات اینترنتی میتواند تکنیک های جذابی را در حوزه سئو به شما آموزش دهد ولی در این مقالات مسیر یادگیری برای شما مشخص نشده است. بیشتر مقالات آموزش سئو تمرکز خود را بر یک حوزه یا تکنیک خاص قرار میدهند و برای افرادی که دقیقا در همان مرحله هستند مناسب خواهند بود.
برای شروع یادگیری سئو بهترین روش مطالعه کتاب های تخصصی در این حوزه است. زیرا کتاب علاوه بر ارائه محتوای آموزشی مسیر یادگیری را نیز پیش بینی میکند. پیوستگی مطالب و یادگیری منظم موجب میشود که دچار سردرگمی یا تناقض نشوید.
برند سازی با کمک شبکه های اجتماعی
پس از آنکه دانش اولیه را در حوزه سئو کسب کردید با انبوهی از سوالات مواجه خواهید شد. شما به خوبی میدانید که چه کارهایی برای موفقیت در سئو لازم است ولی احتمالا نمیدانید که آنها را چطور و در چه زمانی انجام دهید. شرکت در دوره های آموزشی به شما کمک میکند مسیر آزمون و خطا را کوتاه کرده و آنچه قرار است در یک سال تجربه کنید در یک ماه یاد بگیرید.
شرکت ویکس وب مفاهیم و موضوعات مختلف در سئو را طی کارگاه‌های تخصصی به شما آموزش میدهد. پس از پایان این دوره شما میتوانید تمام فعالیت های مرتبط با سئو یک سایت را مدیریت کرده و استراتژی مناسبی برای سئو به کار بگیرید
موقعیت قرارگیری لینک در صفحه
در هر حوزه تخصصی که وارد بشوید با انبوهی از عبارات و اصطلاحات جدید مواجه خواهید شد، سئو نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای آنکه هنگام مطالعه یک مقاله یا کتاب آموزش سئو دچار سردرگمی نشوید باید این اصطلاحات را بشناسید. برخی از این اصطلاحات سئو کلاه سفید، سئو کلاه سیاه و الگوریتم های گوگل هستند.
پیشنهاد میکنیم در قدم اول به واژه نامه سئو مراجعه کرده و عبارات و اصطلاحات این حوزه را مرور کنید. هرکجا عبارت جدیدی به گوش شما خورد که معنی آن را نمیدانید مجدد به این بخش مراجعه کرده و جستجو کنید. با این کار سئو مبتدی را به طور کامل یاد میگیرید و آماده هستید تا وارد مرحله بعد (و مهم تر!) سئو شوید.
داشتن لینک در شبکه های اجتماعی
مطالعه مقالات و کتاب های الکترونیکی درک عمیقی از مفاهیم و اصطلاحات سئو برای شما فراهم میکند ولی ممکن است موجب شود تا در مسیر یادگیری خود بخش‌هایی از محتوا را فراموش کرده یا از دید شما پنهان بمانند.

 

آنالیز سئو سایت

یکی از مهمترین عواملی که دائما یک متخصص ساایت با آن سر و کار دارد آنالیز سئو سایت می‌باشد.علم سئو در صورتی نتیجه بخش خواهد بود که با استفاده از بروزتین و بهترین ابزارهای آنالیز سئو به صورت مستمر نتایج کسب شده بررسی شود. گاها دیده شده که حتی حرفه ای ترین متخصصان سئو عقیده داشته اند که یک تکنیک برای پیشرفت سایتشان موثر خواهد بود اما نتایج که دریافت میکرده‌اند منفی بوده است. این در صورتی اتفاق میافتد که یک سئوکار از بررسی و آنالیز روزانه نتایج بدست آمده غافل شود.

اهمیت آنالیز سئو سایت

ارتقای سئو، فرایندی نیست که بدون داشتن استراتژی در ذهن شما طی شود. بهترین و اولین گام در توسعه استراتژی، آنالیز سئو سایت است.

آنالیز سئو ابزاری برای افرادی است که در مورد چگونگی بهبود رتبه‌بندی سایت در موتورهای جستجو و آنالیز وب سایت در گوگل، مطالعه می‌کنند. با آنالیز سئو، می‌توانید وجوه مختلف استراتژی سئو موردنظر خود را بیابید و بزرگ‌ترین موانع در مسیر ارتقا رتبه سایت خود را، شناسایی کنید.

به زبان ساده آنالیز سئو برای افزایش رتبه سایت، جزو بایدها است تا چشم‌اندازها و هدف‌های کسب‌‌و‌کار شما محقق شود. شما با آنالیز کامل سایت است که می‌توانید با چشم‌ باز، تصمیم بگیرید. تصمیم‌های استراتژیکی که نیاز به کاهش زمان و منابع مصرفی دارند.

بدون شک غیرممکن است که بدون تحلیل و آنالیز سایت، تصمیمات آگاهانه‌ای برای بهبود رتبه‌بندی سایت در صفحات نتایج موتور جستجو بگیرید.

از بهترین و محبوب‌ترین ابزار آنالیز سئو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·کنسول جستجوی گوگل

کنسول جستجوی گوگل (Google Search Console)، پیش ‌از این با نام ابزار وب مستر گوگل شناخته می‌شد، آنالیز سایت توسط گوگل برای آنالیز سئو شما ابزاری حیاتی است. از خدماتی که این ابزار ارائه می‌دهد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  1. بررسی رتبه کراول یا خزنده جستجوگر شما و مشاهده آمار ربات گوگل.
  2. بررسی لینک دهی داخلی و خارجی به وب‌سایت شما.
  3. دریافت اطلاعیه از نتایج جستجوی خاص.
  4. شناسایی کلمات کلیدی جستجو شده توسط کاربران گوگل در سایت فهرست شده در SERP.

البته این تنها ظاهر داستان است. آنالیز سایت توسط گوگل جزو بایدها است.

·لینک‌های مرا بررسی کن

یکی از بدترین تجربیاتی که ممکن است برای بازدیدکنندگان یک وب‌سایت رخ دهد، لینک‌های غیرفعال در متن شما است. در این نقطه، این ابزار به کار می‌آید.

بعد از این که آن را به مرورگر کروم خود افزودید، به‌سادگی می‌توانید از عملکرد درست همه لینک‌ها در وب‌سایت خود، مطمئن شوید. این ابزار، هر لینک را جداگانه زیر ذره‌بین قرار می‌دهد تا مشخص شود کدام‌یک به‌درستی کار می‌کند و کدام ‌یک، غیرفعال است.

·مُز پیشرفته(MOZ)

کاربرد “ابزار MOZ” به عنوان ابزار آنالیز سایت، تحسین‌برانگیز است. از جمله موارد کاربردی می‌توان گفت؛

  1. بررسی کلمات کلیدی: فهرستی از کلمات کلیدی موردنظر شما ایجاد می‌کند، رتبه شما را با رقبا می‌سنجد و کلمات کلیدی را مبتنی بر مقیاس‌های مهم مانند نرخ کلیک (CTR organic)، اولویت‌بندی می‌کند.
  2. پیگیری رتبه‌بندی: پیگیری رتبه‌بندی سایت و رقابت شما، بررسی نمای وب‌سایت در تلفن همراه و کامپیوتر و پیگیری مداوم مقیاس رتبه‌بندی کلمات کلیدی مهم.
  3. کراول وب ‌سایت: بررسی صحت و سلامت وب‌سایت شما بر اساس ضربان آن، با خزیدن در سایت و یافتن موارد جدید یا قدیمی، اعلام هشدار برای موارد بحرانی، تعیین اثر این موارد بر سئو سایت شما را انجام می‌دهد.
  4. بهینه‌سازی بر اساس صفحه: کلمه کلیدی و ترکیب صفحه را وارد کنید تا راهنمایی متناسب برای بهینه‌سازی محتوای صفحه شما را ارائه کند، صفحاتی با قابلیت افزایش رتبه‌بندی را می‌یابد و پیشنهاد‌هایی برای محتوای شما ارائه می‌کند.
  5. تحقیق روی لینک: آنالیز کامل پروفایل لینک، مقایسه پروفایل شما با رقبا و تنظیم هدف و دنبال کردن فرایند ساخت لینک، با فهرست دنبال کردن لینک‌ها.
  6. گزارش‌های سفارشی: پیاده‌سازی و استخراج گزارش متناسب با نیاز شما. از جمله داده مربوط به کراول سایت، لینک‌ها و رتبه‌بندی موتور جستجو و همچنین سفارشی‌سازی، گراف و نمودارهای برند.

·کارت گزارش سئو آپ ‌سیتی

این ابزار رایگان، گزارشی جامعی حول اطلاعات مهم در این بخش، ارائه می‌کند از جمله؛

  •  آنالیز رتبه‌بندی
  • ساخت لینک
  • آنالیز در وب‌سایت
  • در دسترس بودن وب‌سایت
  • خلاصه کلی

با آنالیزور سایت کارت گزارش آپ‌سیتی می‌توانید استراتژی سئو را برنامه‌ریزی و اجرا کنید.

·تعیین رتبه وب‌سایت هاب‌اسپات

به‌سادگی با ورود آدرس اینترنتی و ایمیل درون ابزار هاب اسپات، می‌توانید از ۰ تا ۱۰۰ رتبه‌ای دریافت کنید که شامل پیشنهادات شخصی هستند. این رتبه از چند بخش تشکیل شده؛ عملکرد، تلفن همراه، سئو، امنیت.

 

هر یک از ابزار فوق، در آنالیز سئو نقش به سزایی دارند و ویژگی های گزارشی آنها، منحصربفرد است.

ابزار آنالیز seo سایت چه چیز را شامل می‌شود؟

هر ابزار گزارش دهی از وجوه مختلفی در گزارش آنالیز سئو (seo)خود، استفاده می‌کند اما برخی از ویژگی‌های مشترک این گزارش‌ها به این شرح هستند:

آنالیز رقابتی سئو شامل رقبای اصلی در صنعت شما و عملکرد سئو آن‌ها.

گزارش عملکرد کلمات کلیدی شامل رتبه فعلی، سختی رتبه‌بندی، جستجوی ماهانه، نرخ کلیک و کلمات کلیدی رقابتی.

– بررسی بک لینک برای شناسایی لینک‌های اسپم و کم کیفیت.

– گزارش ساخت لینک خارج سایت (آف‌پیج) برای اندازه‌گیری فعالیت ساخت لینک.

– داده مربوط به عملکرد صفحه مانند سرعت بارگذاری و جهت‌یابی.

– اطلاعات مربوط به قالب و ساختار سایت.

– بررسی محتوا به‌منظور شناسایی محتوای تکراری و صفحات خالی از محتوا.

– استفاده از متن جایگزین (alt) برای تصاویر.

– استفاده از توضیحات متا.

– استفاده از ادغام فضای مجازی

– طراحی سایت واکنش گرا در صفحه‌نمایش کامپیوتر و تلفن همراه.

این‌ها، تنها بخشی از گزارشات جامع ابزار آنالیز سایت بودند. همان‌طور که می‌بینید، آنالیز سئو برای موفقیت طولانی ‌مدت شما حیاتی است. با در دست داشتن ابزار مناسب و توسعه استراتژی برای تحلیل، می‌توانید رتبه سایت خود را بهبود دهید، دیده شوید و در راستای موفقیت خود گام‌های بلندی بردارید.

تحلیل سئو تکنیکال چیست؟

گوگل هنگامی که نسخه جدید الگوریتم گوگل پنگوئن را در سال 2012 ارائه داد. وب سایت های زیادی دچار افت رتبه شدند. قبل از آن تاریخ خرید بک لینک برای سایت امری بسیار عادی بود و سئو بسیاری از سایت ها به بک لینک هایی که خریده بودند وابسته بود. اما امروزه دیگر نمی توان از این روش سئو استفاده کرد.

استراتژی های سئو برای آنکه امروز بتوانند بصورت ماندگار موثر واقع شوند بیشتر تلاش خود را برای یافتن کلیدواژه های غالب، و درک معنای کلمات کلیدی جستجو شده توسط کاربرانشان هستند. تحقیق کلمات کلیدی و یافتن هدف کاربران گوگل از کلمات کلیدی جستجو شده و تولید محتوای مرتبط با آن و بررسی سئو تکنیکال فرایندی است که امروزه شرکت های سئو برای ارتقاء رتبه سایت مشتریانشان انتخاب می کنند.

نکته : الگوریتم هایی مانند الگوریتم رنک برین Rankbrain در جهت گیری سئو کاران به سمت تحقیق درباره منظور و مفهوم کلید واژه های جستجو شده توسط کاربران تاثیر به سزایی داشته است. شناخت نحوه عملکرد این الگوریتم به مدیران سایت ها و سئو کاران کمک می کند که همواره سایت خود را با تغییرات کلمات کلیدی توسط کاربران، به روز نگه دارند.

سئو کلاه سفید

منظور از سئو کلاه سفید استفاده از تکنیک ها و تاکتیک های مورد قبول گوگل است. هدف از این تکنیک ها ارائه بهترین نتایج برای کاربران موتورهای جستجوست. به عنوان مثال یکی از این تکنیک ها در اولویت قرار دادن کاربران نسبت به موتورهای جستجوست.

به عنوان یک کلاه سفید:

  • در راستای قوانین گوگل عمل می کنید.
  • بهینه سازی ها را در راستای نیاز کاربران و نه موتورهای جستجو انجام میدهید.
  • محتوای با ارزشی تولید می کنید که افراد علاقه مند به خواندن و اشتراک گذاری آن هستند.
  • وب سایتی می سازید که در زمینه کاری شما نسبت به دیگر رقبا، جایگاه مستقل و برتری دارد.
  • سرعت وب سایت شما زیاد بوده و نمایش آن در موبایل درست است.
  • از متا تگ های صحیح استفاده می کنید.
  • کار با وب سایت شما آسان است.

روی دیگر سکه، سئو کلاه سیاه است قرار دارد و تکنیک های آن در مقابل سئو کلاه سفید می باشد.

سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه به تکنیک هایی گفته می شود که استفاده از روش های آن در راستای قوانین گوگل نیست و در اغلب مواقع نیز این اقدامات به دور از خلاق است. اما ممکن است که به شما در کسب نتایج ایده آل کمک کنند. سئو کلاه سیاه غالبا بر روی نقاط ضعف الگوریتم ها تمرکز می کند.

به عنوان یک کلاه سیاه شما معمولا:

  • قوانین گوگل را زیر پا میگذارید.
  • مورتوهای جستجو را نسبت به کاربران در اولویت بالاتری قرار می دهید.
  • سعی در فریب کاربران با استفاده از تکنیک هایی مانند Cloaking یا Doorway pages می کنید.
  • وب سایت دیگران را هک می کنید.

ما قصد نداریم که در این مطلب به بحث درباره اخلاقی بودن این تکنیک ها بکنیم. نکته صحبت ما اینست که استفاده از روش های سئو کلاه سیاه غالبا با ریسک زیادی همراه است.

به همین دلیل است که ما هیچگاه کاربران را تشویق به سئو کلاه سیاه نکرده ایم. ما طرفدار روش های کلاه سفید هستیم، هر چند سئو کلاه خاکستری نیز گزینه بدی نیست.

بنابراین هدف این مطلب اینست که به شما نشان دهد چرا تکنیک های سئو کلاه سفید در اغلب مواقع بهتر از کلاه سیاه است. (مگر اینکه کسب و کار شما به گونه ای باشد که کلاه سیاه را دیکته کند)

سئو کلاه خاکستری

تعریف سئو کلاه خاکستری سخت است. براساس تعریفی که جان اندرو، متخصص سئو، بیان کرده است: ” سئو کلاه خاکستری” چیزی بین سئو کلاه سفید و سیاه نمی باشد. بلکه شامل تکنیک هایی که اگر گوگل متوجه استفاده آن ها شود، سایت شما را جریمه می کند و افرادی بیشتر از این تکنیک ها استفاده می کنند که خیلی به قانون پابند نمی باشند ولی در نظرشان نمی خواهند کار غیر قانونی کنند.”

اگر تکنیک های سئو کلاه خاکستری توسط حرفه ای ها مورد استفاده قرار بگیرد، کاملا می تواند موثر باشد، ولی باید بدانید که شما در واقع با استفاده از تکنیک ها، به نوعی در لبه آتش و پرتگاه راه می روید. یک اشتباه کوچک می تواند شما داخل پرتگاه بیندازید. برای همین نمی تواند خیلی مطمئن بود که استفاده از این تکنیک ها کاملا جواب صددرصد به شما بدهد. در واقع سئو کلاه خاکستری شامل تکنیک هایی است که خیلی شبیه به سئو کلاه سیاه است اما اگر به درستی استفاده شود، می تواند برای افزایش رتبه وب سایت موثر واقع شود.

چرا سئو کلاه خاکستری اهمیت دارد؟

درک صحیحی از سئو کلاه خاکستری اهمیت زیادی دارد برای اینکه اگر به درستی تکنیک های استفاده شود، می تواند به راحتی باعث افزایش رتبه سایت شما شود و از طرف دیگر، باعث صرفه جویی هزینه شود. الگوریتم گوگل خیلی باهوش است و همانطور که می دانید هرساله تغییرات زیادی در این الگوریتم انجام می شود. بعضی از تکنیک های کلاه خاکستری ممکن است بعدا توسط گوگل در لیست جریمه قرار بگیرید، برای همین متخصص سئو باید اطلاعات خود را در این زمینه همیشه به روز نگه دارد.

آیا باید از متدهای سئو کلاه خاکستری نیز استفاده کنیم؟

اگر با متدهای آن آشنا نیستید، توصیه می کنیم که به هیچ وجه استفاده نکنید. زیرا گوگل خیلی حساس است و رعایت نکردن یک نکته کوچک می تواند باعث آسیب رساندن به رتبه سایت شما شود و مورد جریمه گوگل قرار بگیرید. قبل از استفاده از هرگونه تکنیکی چه سفید، سیاه یا خاکستری، حتما در خصوص چگونه استفاده از آن تکنیک تحقیق کنید تا به اشتباه آن را به کار نبرید. هر تکنیک یا متدی که از خط قرمزگوگل عبور نکند، می تواند مفید باشد.

 

سئو را رایگان بیاموزید

آخرین مقالات آموزش سئو